Klimatyzacja - uzupełnienie czynnika chłodzącego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • _Jakub
    Ambiente
    • 2009
    • 114

    #51
    Już nie wiem co robić. Mam przejechane przeszło 17000 km. Waszym zdaniem zrobić w tym roku tylko odgrzybianie ozonem i filtr przeciwpyłkowy wymienić i już ? Nie zajmować się czynnikiem chłodzącym i tym olejem ? Dodam, że u mnie od końca grudnia do chyba połowy lutego temperatura zewnętrzna nie wzrosła powyżej 2 stopni także sprężarka klimy napewno nie chodziła a wiadomo, że jest to niedobre dla smarowania, nic się nie mogło przez to stać, nie warto tego sprawdzić ? Dodam, że czasem śmierdziało strasznie w samochodzie włączałem wtedy nawiew na maks, otwierałem okna i pomagało trochę.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #52
      Zamieszczone przez _Jakub
      Już nie wiem co robić. Mam przejechane przeszło 17000 km. Waszym zdaniem zrobić w tym roku tylko odgrzybianie ozonem i filtr przeciwpyłkowy wymienić i już ? Nie zajmować się czynnikiem chłodzącym i tym olejem ? Dodam, że u mnie od końca grudnia do chyba połowy lutego temperatura zewnętrzna nie wzrosła powyżej 2 stopni także sprężarka klimy napewno nie chodziła a wiadomo, że jest to niedobre dla smarowania, nic się nie mogło przez to stać, nie warto tego sprawdzić ? Dodam, że czasem śmierdziało strasznie w samochodzie włączałem wtedy nawiew na maks, otwierałem okna i pomagało trochę.
      nie szalej wymień filtr, jedź na odgrzybianie i po krzyku.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • _Jakub
        Ambiente
        • 2009
        • 114

        #53
        No i tak zrobiłem. Odgrzybianie ozonem.
        Pozdrawiam

        Komentarz

        • falda
          Classic
          • 2010
          • 22
          • Octavia I (1U2)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #54
          KLIMĘ NAJLEPIEJ SERWISOWAĆ W ŁODZI NA UL. ŚLĄSKIEJ ! STARA DOBRA FIRMA Z TRADYCJAMI ....I NIE DROGO!!!!!!
          POZDRAWIAM
          falda

          Komentarz

          • robert2005
            Classic
            • 2009
            • 38

            #55
            witam koledzy ja zaobserwowałem ciekawe zjawisko jechałem do Wrocławia autostrada upał 33 stopnie na zewnątrz klima załączona w aucie 23 stopnie obieg otwarty pomyślałem włączę obieg zamknięty zobaczę na termometrze wewnętrznym o ile temperatura spadnie i co ?? temperatura zamiast w dół poszła do góry czyli zamiast z 23 na 22,9 to na 23,1 i w górę nie próbowałem tego w mieście bo zazwyczaj nie załączam klimy w mieście co wy na to ????

            Komentarz

            • jaca
              Drive
              • 2007
              • 92

              #56
              Zamieszczone przez robert2005
              zamiast z 23 na 22,9 to na 23,1
              JEDNA DZIESIĄTA STOPNIA! - nie, to nawet ja taki "dokładny" nie byłem.

              Komentarz

              • robert2005
                Classic
                • 2009
                • 38

                #57
                podałem przykładowo w którą strone ale jesli chodzi o dokladnosc to temperatura wzrosnie na obiegu zamknietym do około 1 do 1,5stopnia a niby powinno byc odwrotnie jesli zamykamy obieg to powietrze w kabinie jest niższe niż na zewnątrz czyli powinno leciec chłodniejsze powietrze podkreslam ze sprawdziłem to na trasie i z klimą wszystko ok bo przy temperaturze zewnetrznej 33 stopni wentylator pracował na 1 biegu i obieg otwarty a w kabinie 23 stopnie

                Komentarz

                • jaca
                  Drive
                  • 2007
                  • 92

                  #58
                  Zamieszczone przez robert2005
                  podałem przykładowo w którą strone ale jesli chodzi o dokladnosc to temperatura wzrosnie na obiegu zamknietym do około 1 do 1,5stopnia
                  Zamieszczone przez robert2005
                  czyli powinno leciec chłodniejsze powietrze
                  OK, tak już lepiej. Pamiętaj, że masz klimatronika, a jego zadaniem jest utrzymać zadaną temp w kabinie, a nie temp nawiewu. Jak Ty dałeś na pełną recyrkulację to on zmienił proporcje powietrza zimnego za chłodnicą i ciepłego za nagrzewnicą (lub powracającego z kabiny) wg. jakiegoś tam algorytmu. 1 stC to i tak dobrze. Czy po dłuższym czasie (np. 10min) dalej trzymał temp wyższą?

                  Komentarz

                  • robert2005
                    Classic
                    • 2009
                    • 38

                    #59
                    Zamieszczone przez jaca
                    Zamieszczone przez robert2005
                    podałem przykładowo w którą strone ale jesli chodzi o dokladnosc to temperatura wzrosnie na obiegu zamknietym do około 1 do 1,5stopnia
                    Zamieszczone przez robert2005
                    czyli powinno leciec chłodniejsze powietrze
                    OK, tak już lepiej. Pamiętaj, że masz klimatronika, a jego zadaniem jest utrzymać zadaną temp w kabinie, a nie temp nawiewu. Jak Ty dałeś na pełną recyrkulację to on zmienił proporcje powietrza zimnego za chłodnicą i ciepłego za nagrzewnicą (lub powracającego z kabiny) wg. jakiegoś tam algorytmu. 1 stC to i tak dobrze. Czy po dłuższym czasie (np. 10min) dalej trzymał temp wyższą?
                    ja posiadam klime manualna i jadac nawet wiecej niz 10min na obiegu zamknietym temperatura niespadła do takiej wartosci jak na obiegu otwartym

                    Komentarz

                    • jahu45
                      Drive
                      • 2010
                      • 41
                      • Octavia I (1U2)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                      #60
                      Po ponad siedmiu latach zdecydowałem,że trzeba sprawdzić czynnik chłodzący , klima manualna. Brakowało 186 mg czyli z tymi ubytkami 10-15% rocznie to mit
                      1.9 TDI ALH 2004
                      UNIDEN PRO 520XL + Wilson Little Will

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #61
                        No i tu jest ciekawostka. Po prawie 6 latach pod koniec lipca sprawdzilem w OII i trzeba bylo dobic jakos ~250-300g, a caly uklad ma 550g, bo w ostatni piatek nabijalem ponownie po awarii weza klimy.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • shado
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 5315
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #62
                          U mnie 250 trzeba było dobić po 3latach.
                          BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                          SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                          Komentarz

                          • arezolt
                            Classic
                            • 2012
                            • 4

                            #63
                            Gdzie mogę sprawdzić ile powinno być czynnika w układzie w octavii II z 2007 r ? (silnik 1.9 tdi 77 Kw), klimatyzacja pół automat Climatic. Czytałem, że na przednim pasie, ale u mnie tam żadnej wlepy niema. Byłem ostatnio na serwisie klimatyzacji i odciągnęli mi 450 g a wpuścili 750. A tu czytam że podobno wchodzi 550 g.

                            Komentarz

                            • wicher12
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 193

                              #64
                              u mnie po 4 latach zero ubytków (oczywiście stwierdzone po serwisie klimy)

                              Komentarz

                              • dalw
                                Classic
                                • 2011
                                • 29

                                #65
                                Zamieszczone przez arezolt
                                Gdzie mogę sprawdzić ile powinno być czynnika w układzie w octavii II z 2007 r ? (silnik 1.9 tdi 77 Kw), klimatyzacja pół automat Climatic. Czytałem, że na przednim pasie, ale u mnie tam żadnej wlepy niema. Byłem ostatnio na serwisie klimatyzacji i odciągnęli mi 450 g a wpuścili 750. A tu czytam że podobno wchodzi 550 g.
                                to te pozostałe 200 chyba do swojego auta
                                max 550 ma być

                                UWAGA
                                nie dawajcie sobie wpuszczać 550g - szczególnie dotyczy to starszych aut z przesłużoną klimą
                                jak pisał ktoś powyżej - to niepotrzebnie obciąża układ
                                moja jeździła przez rok na 450 i wszytko było ok, po nabiciu 550 na 99% rozwaliło mi elektrozawór przy sprężarce - objaw: opóźnione działanie klimy - problem badam dalej

                                Komentarz

                                • soszek81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1245

                                  #66
                                  dalw - nie siej paniki

                                  Do mojej O1 (z przesłużoną klimą) trzeba pakować 725g +- 50g.
                                  Po dwóch latach było jej 660g, serwis i uzupełniono do 750g.
                                  Działa już miesiąc i się nie rozpada.
                                  Ilość zależy od układu. A co ma się popsuć to się popsuje.
                                  Siostra jak miała w Passku B5FL 500g to klima działać nie miała siły. Uzupełnienie do 750g i jest OK.
                                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                  Komentarz

                                  • szymek833
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 40

                                    #67
                                    witam moze mi ktos podpowiedziec jaka ilość czynnika chłodzącego znajduje sie w układzie klimatyzacji w octavi I 1998 r nie dawno ja kupiłem i przymierzam sie do sprawdzenia i uruchomienia i chciałbym wiewdziec poprostu
                                    z góry dzięki za info

                                    Komentarz

                                    • trooper
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 525
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                      #68
                                      Jak podniesiesz maskę to na pasie przednim będziesz miał czarną naklejkę z białymi napisami, tam jest napisane dokładnie, z tego co pamiętam 750g
                                      Moja Balbina

                                      Komentarz

                                      • autoLamer
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 50

                                        #69
                                        Witam.
                                        Odgrzeję kotleta, żeby nie zakładać nowego tematu.

                                        Mam O1 z 2008 r., ostatni raz z klimą "walczył" pierwszy właściciel 3 lata temu przy przebiegu ~60kkm, ja tylko 3x odgrzybiałem, a przynajmniej myślę, że coś tam się zrobiło tym Carplanem :wink: Obecnie auto ma 104kkm
                                        Pisałem do ASO co i za ile robią i takie coś dostałem:

                                        Kontrola układu klimatyzacji w tym przypadku to przetoczenie czynnika i
                                        oleju pracującego w układzie sprężarka - skraplacz, kontrola paska
                                        napędowego - koszt 150,00.
                                        Inną czynnością obsługową jest kontrola czystości kanału wentylacyjnego
                                        układ filtr kabinowy - wymiennik, obsługa polega na wymianie filtra /65,00/
                                        ewentualnie dezynfekcji układu /70,00 ozonowanie, 110,00 odgrzybianie Forte/
                                        lub wymyciu kanału oraz wymiennika /150,00/.
                                        Skoro klima mi działa, a filtr kabinowy wymieniłem w marcu, to chyba wystarczy ta pierwsza pozycja za 150zł + ew. ozonowanie, jak myślicie?

                                        Komentarz

                                        • kamerunczyk1
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 37

                                          #70
                                          ja w swojej octavi nie miałem wogole czynnika chlodniczego zatem sam sobie dobiłem klimatyzacje . sprawdziłem szczelnosc azotem podpiałem pompe prózniowa i nabiłem czynnikiem s 22 l to jest czynnika bardzo podobny do 134a ma podobne parametry tylko jest drozszy jakies 3 razy.. dobiłem tylko 500gramów. teraz na nawiewie mam jakies 2-3 stopnie gdy ustawie chlodzenie na fulla. gdy ktos sie zna troszke na klimatyzacji polecam taki zabieg .

                                          Komentarz

                                          • autoLamer
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 50

                                            #71
                                            Zamieszczone przez kamerunczyk1
                                            sprawdziłem szczelnosc azotem podpiałem pompe prózniowa i nabiłem czynnikiem
                                            Nie no fajnie, ale myślę, że mój wcześniejszy post dał jasno do zrozumienia, że nie znam się na tym, a przynajmniej, że nie chcę/umiem tego zrobić sam :P
                                            Bardziej chodziło mi o odpowiedź w stylu: olej to "mycie kanału oraz wymiennika" za 150 zł, bo to ściema i naciąganie na kasę
                                            ale dzięki za zainteresowanie

                                            EDIT 12.06
                                            Jestem juź po i powiem, że jestem zdegustowany podejściem ASO.
                                            Wybrałem sprawdzenie/nabicie klimy za 150 i ozonowanie za 70.
                                            Pracownik salonu był strasznie zdziwiony, że go zapytałem, ile czynnika ubyło. Wiedział, że ma być 750, ale nie potrafił odpowiedzieć ile ubyło. Powiedział tylko, że na pewno było więcej niż połowa, bo by nie chłodziło... Twierdził, że odessali wszystko, sprawdzili szczelność i nabili nowym chłodziwem.
                                            Dał mi rabat 10% (pewnie widział moją minę i myślał, że 22zł zaoszczędzone wiele zmieni...).
                                            Na fakturze mam czynnik chłodniczy, 1szt., 46,80 brutto (po rabacie), więc może i dali nowy.
                                            Wrażenia słabe

                                            Komentarz

                                            • jakub572
                                              Classic
                                              • 2014
                                              • 7

                                              #72
                                              Witam szanownych forumowiczów . Odświeżając temat postanowiłem zajrzeć sam do parownika i go odgrzybić ,fajnie pasuje opis kolegi kowal 2002 i tak zamierzam zrobić w swojej o2 ,ale zauważyłem przy okazji że jak by zdemontować schowek do jest jeszcze fajny dostęp do parownika przez wąż do klimatyzacji schowka :roll: co daje większe pole działania środka grzybobójczego po drugiej stronie parownika , czyli za nim . Co szanowni koledzy o tym sądzą żeby wtrysnąć taż preparat w miejsce gdzie jest podłączony wąż od klimy schowka . :?:
                                              No i zrobiłem jak pytałem smrodek znikną i nic złego się nie wydarzyło, cieszę się świerzym powietrzem i miłym zapaszkiem.
                                              Był pasek kombi ahh
                                              jest czarna perła bxe

                                              Komentarz

                                              • mariush19
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 634
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #73
                                                Mam pytanie, ponieważ od zeszłego lata walczę z "lekką szmatą" którą czuć tylko po włączeniu klimy kiedy samochód stoi na dużym słońcu i mocno się nagrzeje w środku. Po chwili już nic nie czuć. Całą zimę był spokój i teraz znów to samo jak cieplejsze dni nastały. Próbowałem jakiejś pianki K2, psikałem bezpośrednio na parownik, dawałem też w kratki w kabinie - wiem już żeby tego nie robić bo kanały nie są szczelne, radio ześwirowało po tym. Pianka pomagała na klika dni. Chcę spróbować teraz tego Wurtha w spreju bezposrednio na parownik. A jak to nie pomoże to ozonowanie. I tu moje pytanie , czy do ozonowania musi być włączony obieg zamknięty? u mnie w O1 mam uszkodzoną klapkę sterującą obiegiem zamkniętym, mam odłączony ten silniczek i obieg ręcznie ustawiony na max otwarty.

                                                Komentarz

                                                • -Piotr-
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 1018
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  #74
                                                  Szkoda kasy na te pianki. To pomaga na krótki czas. W ciągu sezonu miałem konieczność wykonania dwóch zabiegów ozonowania. Dwa konkretne zabiegi i miałem spokój ze "skarpetkami".
                                                  Obieg wewnętrzny musi być załączony przy odgrzybianiu z racji obiegu zamkniętego. Po prostu cały klimat kabiny pasażerskiej musi się wymielić w jednym środowisku.
                                                  O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                                                  KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                                                  O III czarna liftback - reaktywacja

                                                  Komentarz

                                                  • bo86bo
                                                    Rider
                                                    • 2015
                                                    • 316
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                                                    #75
                                                    Ozonowanie czy chemiczne czyszczenie? Jakie Wasze sugestie?
                                                    Champ20ns!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...